Az örök halál ellenszere a hit
Mindenszentek és halottak napja közeledtével a halálról és az öröklétről volt szó a KÉSZ zalaegerszegi csoportjának összejövetelén.
A meghívott előadó, Bóka Balázs káplán elsősorban a szenvedésről, a szenvedés keresztényi megéléséről, illetve örökéleti távlatairól beszélt. Balázs atya elmélkedésében leszögezte, hogy ebben a témában nincsenek olyan „kész receptek”, amelyek a megoldást jelentik számunkra. De felmerül a kérdés, hogy vajon mit mondhatunk a szenvedő félnek, amivel segíteni tudunk az illetőnek?
− Érdemes Jób könyvére fordítanunk egy kis figyelmet, mégpedig arra a mozzanatra, amikor Jób barátai hét napon és hét éjjelen keresztül nem szólnak barátjuknak semmit, hanem csak hallgatnak. A szenvedő ember számára a másik hallgatásában kifejeződő együttérzés többet ér, mint a még jószándékból is mondott közhelyes tanács – hangsúlyozta az előadó.
Fontos gondolata volt az elmélkedésnek, miszerint az Istennel való kapcsolatba időnként az is belefér, hogy gyengébb az ember hite. Az azonban ilyenkor sem szűnik meg, ahogy az sok hívő ember aggodalma, hanem csak a szenvedés nyomasztó valósága miatt másképp éli meg az ember a hitét. Jézus is az Olajfák-hegyén nagy belső küzdelmen ment keresztül az előtte álló kegyetlen szenvedés tudatában. − Példaként említhetjük még a Szentírásból Jákob belső viaskodását is – fogalmazott a Mária Magdolna-plébániatemplom káplánja.
Balázs atya elmélkedése a Kolosszei levél egy ismert szakaszával folytatódott: „…testemben kiegészítem, ami Krisztus szenvedéséből hiányzik…” (Kol 1,24). − Ez az ige arra utal, hogy Jézus szenvedését az emberiség egészéhez képest csak kevés ember látta, éppígy a feltámadt Krisztust is viszonylag kevesen látták.
Ha mi ma a szenvedésünket abban a reményben viseljük el, hogy a halálunk után lesz boldog feltámadás, amit Krisztus keresztje szerzett meg nekünk, akkor a mi szenvedésünkön keresztül a ma élő emberek Krisztus szenvedését fogják látni
− hangzott a szentírásmagyarázat. − Így olyanokhoz is eljuthat a megváltás örömhíre, akik másképp nem találkoznának vele. A szenvedés, az elmúlás és a halál nem Isten akarata. Itt jelenik meg Ádám és Éva személye, akik mindannyiunkat képviseltek az első bűn elkövetésekor Isten előtt. Az örök halál ellenszere: a hit. A földi életben sok szenvedés van, ez életünk része, velejárója. Jézus nem elveszi a szenvedést, nem a földi jólétünkért jött el, hanem azért, hogy egy másik életben minket megváltson – zárta az elmélkedést a katolikus pap.
forrás: zaol.hu